توصیه های لازم شورای آموزش مدرسه برای ایام امتحانات

💥توصیه های لازم شورای آموزش مدرسه برای ایام امتحانات دانش آموزان محترم:

✳️ قبل از شروع امتحان:

۱- شب امتحان زودتر از شب های دیگر بخوابید و صبح زودتر بلند شوید تا ابتدا نمازتان را بخوانید و وقت بیشتری در صورت امکان برای دوش گرفتن و صبحانه خوردن داشته باشید. (صبحانه مناسب عبارت است از: یک لیوان چای شیرین با نان و پنیر و کره و چند عدد خرما، از خوردن خامه در صبحانه بپرهیزید تا باعث تغییر مزاج در شما شود.)

۲- از همه ی امور حاشیه‌ای بپرهیزید مثل: پرداختن به انواع بازی و تلویزیون و…

۳- از خوراکی هایی مثل: انواع پفک، چیپس، سوسیس، کالباس و نوشابه های گازدار جداً خودداری کنید. خوردن تخم مرغ و چند تکه شکلات تلخ به خاطر افزایش دهندگی کارایی مغز در وعده شام موثر است.

۴- جدیت در مطالعه را طوری داشته باشید که احساس کنید سر جلسه امتحان نشسته اید بنابراین نباید هیچ موضوعی حواس شما را پرت کند و تمرکزتان را از دست بدهید.

۵- بازه های زمانی مطالعه را طوری انتخاب کنید که بعد از هر ۴۵ دقیقه مطالعه، ۵ دقیقه زمان استراحت داشته باشید. مطالعات پشت سر هم و بدون استراحت از کیفیت مطالعه می کاهد.

۶- اشکالات خود را در یک برگه یادداشت کنید تا چنانچه بعد از مطالعات نتوانستید آنها را رفع کنید، فردای امتحان قبل از شروع از دوستانتان سوال کنید.

۷- نگرش مثبت به همه امتحانات باعث تمایل شما به مطالعه می شود در غیر این صورت مطالعه ها با زحمت بیشتر و نتیجه کمتر خواهد بود موقع خواب پس از خواندن دعا و یک یا چند سوره فضای مثبتی را در ذهن خود مجسم کنید تا با آرامش کافی به خواب خوبی بروید.

✳️ هنگام شروع امتحان:

۱- جلسه امتحان را با نام خدا و یا سوره ای از قرآن و با توکل به خدا و توسل به چهارده معصوم(علیهم السلام) شروع کنید.

۲- ابتدا یکبار سوالات را با دقت مطالعه کنید و زمان مورد نیاز برای پاسخ به هر سوال را تخمین بزنید و جلوی هر سوال بنویسید، تا بیش از زمان مورد نیاز برای یک سوال وقتگذاری نکنید.

۳- امتحان را با ساده ترین سوال آغاز کنید زیرا باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

۴- سعی کنید تا پایان زمان امتحان در جلسه حضور داشته باشید چه بسا اتفاق افتاده که بعد از بیرون آمدن از جلسه مطلبی به یادتان آمده اما دیگر فایده ای ندارد.

۵- بعد از جواب دادن به همه ی سوالات یکبار دیگر با دقت برگه پاسخ خود را مرور کنید تا مطلبی از قلم نیفتاده باشد.

۶- در سر جلسه ی امتحان به اطراف خود نگاه نکنید تا آرامش شما و تمرکزتان به هم نخورد.

۷- چنانچه در سر جلسه دچار اضطراب شدید موارد زیر را انجام دهید و سپس امتحان را ادامه دهید: یک ماده قندی مثل شکلات یا خرما میل کنید، نفس عمیق بکشید و ۳ ثانیه نگه دارید بعد نفس خود را رها کنید سه بار پای تان را کف زمین گذاشته و ستون فقرات را کاملا عمودی و صاف نگه دارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.