گزارشی از اختتامیه کلاس های تابستان ۱۴۰۲

آخرین روز کلاس های تابستانی به صورت نشست بیان دستاوردها توسط دانش آموزان بود. منتخب هر یک از کلاس‌های نجومتایپوگرافینمایشرباتیکپل ماکارونیعکاسی خلاصه ای از فعالیت هایشان را بیان کردند و در نهایت به هر یک از دانش آموزان گواهی مهارت کلاس ها تقدیم گردید. لازم به ذکر می باشد که برنامه کارت های امتیاز یکی دیگر از قسمت های این نشست بود که با حضور و نظارت معاونت محترم متوسطه اول برگزار شد در پایان دعای برای ظهور حضرت صاحب عصر عجل الله این محفل تابستانی بود.

کلاس تایپوگرافی:

به هنر و فن چیدمان حروف برای رسیدن به یک زبان تصویری و نمایش متن زیبا تایپوگرافی می گویند. تایپوگرافی شاخه ای ازگرافیک است و در طراحی گرافیک و رسانه های چاپی و تصویری و… کاربرد دارد. در تایپوگرافی طراح تلاش میکند با تغییر نوع فونت ، فاصله حروف ، شکل حروف ، رنگ حروف ، چیدمان و ترکیب بندی و … تایپوگرافی را بوجود آورد. آقای برقی نماینده کلاس تایپوگرافی بخشی از نمونه کارهای بچه‌های این کلاس را نشان داد.

کلاس نجوم:

ایجاد علاقه به ستاره شناسی و فضانوردی در نوجوانان با استفاده از تجهیزات و امکاناتی که وجود دارد و اطلاعاتی که استاد نجوم در اختیار نوجوان قرار می دهد روز به روز بیشتر می شود به طوری که نجوم بخشی از زندگی و روزمرگی آن‌ها خواهد شد. در کلاس نجوم درباره مباحث زیر گفت و گو شد و آقای میرزایی به نمایندگی از کلاس در روز اختتامیه شرح داد.

  • آشنایی با مباحث منظومه، کهکشان، سیاره ، قمر و ستاره
  • شناخت تمام سیارات منظومه شمسی و آشنایی کامل با خصوصیات آنها
  • آموزش صورت های فلکی
  • آموزش شهاب سنگ ها
  • مفاهیم ستاره شناسی و تفاوت آنها
  • آشنایی با فاصله ها
  • آشنایی با روز و شب و تمام فصول سال

کلاس سازه ماکارونی:

کلاس دیگر ساخت پل ماکارونی بود که آقای مدرسی به عنوان نماینده کلاس در جلسه اختتامیه حاضر و از اهدافی که در این کلاس بود پرداخت و تجربیات خودش را در این کلاس به بقیه بچه‌ها به اشتراک گذاشت. جلسه اختتامیه با پرسش و پاسخ نیز به همراه بود که یکی از حضار رو به جناب آقای مدرسی گفت؛ هدف از سازه ماکارونی چیست؟

نماینده کلاس توضیح مختصری به شرح زیر داد:

این طرح در وهله اول به عنوان یک طرح آموزشی می تواند بسیار مفید و سودمند برای کسانی که علاقه دارند در رشته مهندسی عمران و معماری ایفای نقش نماید ، زیرا این امکان را به دانشجویان می دهد که ، با استفاده از مصالح ارزان ، سبک و قابل دسترس ( ماکارونی به جای بتن و فولاد ) دست به طراحی و ساخت سازه های مختلف زده و با این کار کلیه دروس فراگرفته در رشته سازه را به عمل تجربه نمایند .

کلاس عکاسی:

یک دیگه از مهارتی که دانش‌آموزان در این تابستان یاد گرفتند کلاس عکاسی بود، انسان همواره احساس ثبت تصویر و خاطره سازی را دوست می دارد در راستای این فرآیند، مدرسه کلاس عکاسی را برای دانش‌آموزان گذاشت تا بیشتر با دوربین حرفه‌‌ای عکاسی آشنا شوند و در آینده ایجاد شغلی پر درآمد و حرفه ای منجر شود.

آقای تقی‌پور، نماینده کلاس از چالش‌ها و تجربیاتش در کلاس عکاسی به گفت و گو با بچه‌ها پرداخت.

کلاس رباتیک:

هدف از برگزاری کلاس رباتیک افزایش مهارت‌هایی همچون تمرکز , قدرت دست , خلاقیت , تجسم فضایی و برنامه نویسی و … می‌باشد. که آقای آزادنسب به عنوان نماینده از ربات‌هایی که با دست خود درست کرده بودند سخن گفت.

کلاس نمایش:

کلاس بعدی ما کلاس نمایش بود کلاسی که دانش‌آموز باید خجالتی و کم رویی‌اش را کنار بگذارد و با یک اعتماد به نفسی بتواند در صحنه بدون استرس بازی کند که در این کلاس انجام شد. و بعد از آن روی دستگاه صوتی دانش‌آموزان و نقشی که در آن هستد تمرین کردند تا بتوانند به بهترین نحو اجرا کنند که خروجی آن یک نمایش بسیار زیبا و جذاب در روز اختتامیه بود.

اهدای جوایز:

بعد از توضیحات نماینده‌های کلاس‌های مهارتی به قسمت جذاب برنامه یعنی اهدا جوایز به دانش‌آموزان رسیدیم.

اولا جوایز به انتخاب خود دانش‌آموز هست و ثانیا بر اساس کارت‌های امتیاز که در طول سال کسب کردند، الویت بندی شده و جایزه خود را انتخاب می‌کند.

گواهی کلاس‌های مهارتی و کارنامه تابستانی:

در انتهای برنامه گواهی‌های کلاس‌های مهارتی، همراه با کارنامه تابستانی در حضور مدیریت محترم موسسه، معاونت آموزشی و مشاورین تقدیم دانش‌آموزان شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.