مسابقات لیگ ریاضی ویژه جام فجر برگزار می شود.

دبیر دپارتمان ریاضی مؤسسه صالح اعلام کرد:

صورت جلسه ای مبنی بر تعامل بیشتر میان گروه ریاضی متوسطه اول و متوسطه دوم تنظیم گردید. که یکی از مصوبات آن برگزاری لیگ ریاضیات جام فجر برای مقاطع متوسطه اول و دوم می باشد و از تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۹۸ آغاز خواهد گردید و تا ۵ اسفند همزمان با بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی به پایان خواهد رسید.
وی همچنین در ادامه به نکات برگزاری مسابقه لیگ ریاضی اشاره کرد که به شرح زیر است:

۱- این مسابقه به صورت آنلاین از طریق وب سایت موسسه ریاضی بریتانیا که تحت نظارت دانشگاه آکسفورد می باشد، انجام خواهد شد. بطوری که تشکیل گروه‌های چهار نفره در هر پایه به طوری که همه گروه‌ها با هم بازی می کنند و سپس برنده(بالاترین امتیاز) آن‌ها به عنوان نماینده آن پایه معرفی می‌شود. لازم به ذکر است که چون سوال‌ها به زبان انگلیسی می‌باشد بهتر است حداقل یک نفر در گروه به زبان انگلیسی مسلط باشد.
۲- در خصوص متوسطه دوم هم به همین صورت بوده به طوری که برای هر رشته جداگانه مسابقه گروه‌های چهار نفری انجام می‌گردد و برای هر رشته یک نماینده معرفی می گردد.
۳- پس از انجام مسابقه درون پایه‌ای برای متوسطه اول نماینده هفتم – هشتم – نهم برای لیگ ریاضی( متوسطه اول) معرفی شده و با یکدیگر مسابقه می دهند.
به همین ترتیب برای پایه های دهم و یازدهم نماینده رشته‌ها به صورت لیگ ریاضی(متوسطه دوم) بازی نموده و قهرمان این متوسطه هم معرفی می‌گردد.
۴- در نهایت قهرمان لیگ متوسطه اول با قهرمان لیگ متوسطه دوم با یکدیگر مسابقه خواهند داشت.
لازم به ذکر است که تمامی گروه‌ها باید نامی متناسب با مفاهیم ریاضیات انتخاب کنند.
۵- هر کلاس به تعداد دلخواه می تواند گروه چهار نفره معرفی کند.
هر گروه موظف است که هنگام مسابقه قلم و کاغذ همراه خود داشته باشد.
۶- در پایان جوایز نفیس به قهرمان متوسطه اول و متوسطه دوم تقدیم خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.